חשיבות הדרכת מניעת הטרדה מינית

חשיבות הדרכת מניעת הטרדה מינית

כל אדם מצפה לעבוד בסביבת עבודה נעימה ובטוחה המכבדת אותו ואת הסובבים אותו. לעיתים קורה שאחד העובדים מתנהג בצורה שאינה הולמת ומטריד עובדים ועובדות. על מנת להקטין את הסיכון שמקרים מסוג זה יקרו חוקק החוק למניעת הטרדה מינית, לכן יש חשיבות להדרכת מניעת הטרדה מינית אשר שמה דגש על נושא מודעות העובדים ודרכי התנהגות.

הטרדה מינית הינה עבירה פלילית. על פי מחקרים שונים כ-40% מהנשים מדווחות שהוטרדו מינית במקום עבודתן ואלפי תיקי הטרדה מינית נפתחים מדיי שנה על בסיס תלונות שהוגשו במשטרה. בישראל חוקק החוק למניעת הטרדה מינית בשנת 1998. החוק נועד לתת אמצעים להתגוננות וטיפול בנפגעות ונפגעים. החוק קובע כי: “לא יטריד אדם מינית את זולתו ולא יתנכל לו”.

המחוקק ראה במניעת הטרדה מינית ערך גבוה, ולכן קבע שבמקרה שיוכח שהייתה הטרדה מינית, יוטלו קנסות על המטריד ללא הוכחת נזק. בנוסף, החוק דורש מהמעסיק לעשות כמיטב יכולתו על מנת להקטין את הסיכון שמי מהעובדים יטריד עובד או עובדת אחרים: “מעסיק חייב לנקוט אמצעים סבירים, בנסיבות העניין, כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה, על ידי עובדו”. כלומר, מעסיק שלא יקדיש מאמץ להקטין את הסיכון להטרדה מינית בעבודה עלול למצוא את עצמו משלם פיצויים על כך.

הדרך המשמעותית ביותר שבה מעסיק יכול להקטין את הסיכון להטרדה מינית היא באמצעות העלאת מודעות העובדים. על מנת להסדיר את נושא מודעות העובדים ודרישות החוק הוגדרו מספר פעילויות שכל ארגון חייב לבצע, כגון מינוי ממונה על מניעת הטרדה מינית, הדרכת עובדים והנגשת תקנון.

אז למה חשוב לארגונים להדריך את העובדים והעובדות במניעת הטרדה מינית?

  1. סביבה ללא הטרדה היא סביבה נעימה יותר ופחות עוינת לעובדים. אנשים מגיעים שמחים יותר לעבודה והמתח בין העובדים קטן יותר. כשיש פחות חיכוכים לא נעימים והעובדים עסוקים בעבודתם, מתקבלת גם תפוקה טובה יותר לארגון.
  2. ברמה האנושית חשוב שניצור סביבת עבודה נעימה לאנשים. הייתם רוצים להיות מוטרדים בעצמכם? הייתם רוצים שמישהו ממשפחתכם יוטרד?
  3. החוק דורש זאת. זהו חוק שנמצא בשימוש רב, הוא כולל סנקציות ומבוצעת אכיפה רבה של החוק במקרים בהם נדרש לעשות כן.
  4. החוק קובע כי יש אחריות למעסיק להדריך את עובדיו. מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לתביעות בעצמו ולפגיעה במוניטין.

רוב הארגונים כיום כבר מדריכים את עובדיהם במניעת הטרדה מינית משום שהם מבינים שהיום כבר פשוט וקל לעשות זאת. חברת רגודו מציעה פתרון הדרכה מקוון שכולל הדרכה נעימה לעובדים באמצעות סרטונים ושאלות מובנית בתוך מערכת הדרכה מהירה שמספקת דו”חות ואוטומציה. כל מה שנדרש על פי החוק ויותר.

חשוב לשים לב שכחלק מההיערכות להדרכת העובדים והתכנים המועברים להם ההדרכות חייבות להיות בנויות על בסיס מתודולוגיות למידה ושהן נעימות ככל האפשר, כך שהמודרכים והמודרכות יחוו חוויה חיובית והמסר ייקלט ויוטמע.

רגודו

היי, אנחנו רגודו👋

מערכת הדרכה LMS 3

תומכים בצמיחה של הארגון שלכם

הארגון שלכם צומח והגיע הזמן להדריך את העובדים ולנהל את מחזור ההדרכות. פעמים רבות אנו מגלים שהפתרון שבחרנו פשוט אינו מתאים לצרכים הארגוניים. לעיתים הוא מורכב מדיי, דורש התעסקות אינסופית בניהול או פשוט יקר מדיי.
רגודו נותנת לכם את המענה הכי טוב לצרכים שלכם. המשימה שלנו היא לאפשר לכל ארגון להדריך את עובדיו. אנחנו מספקים חוויית למידה איכותית, פשוטה ונעימה הן למודרך והן למנהל המערכת, וכל זאת במחיר תחרותי ומפתיע.
אנחנו משקיעים מאמץ מתמשך כדי לספק לכם מערכת למידה קלה לשימוש שתיתן לכם מענה לכל מה שאתם צריכים כדי להדריך את העובדים שלכם. נאמר זאת בפשטות, רגודו מאפשרת לארגון שלכם לצמוח.

נשמח להכיר

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף

Skip to content