כללי אצבע ליצירת הדרכות עבור טלפון סלולרי

 

כללי אצבע ליצירת הדרכות עבור טלפון סלולרי

הלמידה הארגונית מחלחלת בשנים האחרונות גם לטלפון הסלולרי של העובדים. היתרונות הגדולים עבור חברה שמחליטה להנגיש את ההדרכות שלה לעובדים הם הזמינות, כלומר האפשרות לגישה בכל מקום וללא תלות במחשב, כמו גם היכולת לשלוח מסרים מהירים וקצרים לעדכון כלל העובדים.
מהצד של העובדים אפשר לציין יתרונות נוספים – מסכי המגע מאפשרים אינטראקטיביות רבה וגמישות בהפעלת התוכן, כך שהתוכן הופך להיות יותר אינטראקטיבי ונעים, ובנוסף, היכולת של העובד להחליט מתי הוא מסיים את ההדרכות שהוא צריך לבצע, בלי תלות באתר ובמחשב החברה, מספקים לו ערך רב המתבטא בגמישות, לכן יצרנו עבורכם כללי אצבע ליצירת הדרכות עבור טלפון סלולרי

 

אז מה צריך לעשות כדי לייצר הדרכה טובה לטלפון סלולרי?

תוכן שמוכן עבור מודרכים המשתמשים בטלפון סלולרי דומה לתכנים מקוונים אחרים שאותם ניתן לצרוך באמצעות מחשב. יחד עם זאת יש מספר דגשים הנובעים מהגודל ומסך המגע המובנה בכל סלולרי שצריך להביא בחשבון כאשר בוחרים להנגיש תוכן באמצעותם:

  1. התחשבו בכוח הסיבולת של מודרכים. אנחנו חיים בעידן של סבלנות מוגבלת ומהירות עבודה שונה ממה שהיה נפוץ בעבר. הכינו הדרכות בהיקפים סבירים וחלקו אותן למקטעים קצרים עם הפסקות של שאלות או משחקים באמצע. הדרכה ארוכה מדיי מורידה את יכולת ספיגת המידע של נשוא ההדרכה והחיתוך של ההדרכות לחלקים משפר את הקשב ואת הסבלנות של המודרך.
  2. השיגו מעורבות גבוהה באמצעות משחוק (Gamification). הטלפון הסלולרי הוא פלטפורמה מצוינת להנגשת משחקים בהדרכות. הוא בנוי ומותאם לכך ולכן אפשר בקלות להפעיל משחקים שונים שיעבירו את המסר ואולי אפילו ידגימו את מהות תוכן ההדרכה. משחוק נחשב לאחד הדרכים היעילות ביותר להגביר מעורבות עובדים.
  3. הקפידו על גודל ראוי של הפונטים והדמויות. רוב הטלפונים הסלולרים הם בגודל 5.5-6.5 אינץ’. המשמעות היא שפרטים קטנים אינם נראים כמו שצריך, ורוב האנשים עלולים לפספס אותם. לכן הפרופורציות של התוכן חשובות, כמו גם ההבלטה וההדגשה של המילים הכתובות.
  4. שימו לב להתאמה של פלטפורמת ההדרכה לסוגי מכשירים ניידים שונים. פלטפורמות ותיקות עלולות להתמודד בצורה לא טובה עם מכשירים שונים בשל ההתאמה הנדרשת לגודל המסך ולרזולוציות. חשוב לוודא שהמערכת שלכם תומכת במגוון רחב של ניידים.
  5. הפחיתו את השימוש בטקסטים. אף אחד לא אוהב לקרוא טקסטים ארוכים. המלצה זו נכונה גם להדרכות שאותן צורכים באמצעות מחשב נייח ומסך גדול. ככל שהמסך קטן יותר, למודרכים יש עוד פחות סבלנות לקריאה של טקסטים, מה גם שבשל גודל הפונט אתם תיאלצו לפצל את התוכן ולהוסיף דפים נוספים.

למרות היתרונות הברורים של השימוש בטלפון הסלולרי בתור פלטפורמה לצריכת הדרכות, יש גם חסרונות שאותם צריך להביא בחשבון לפני שמתחילים. כך לדוגמה, אם יש לכם מודרכים בסניפים שונים ברחבי העולם צריך לשים לב לכך שיש מקומות בעולם שמגבילים את האפשרות שלכם לעשות זאת.

בנוסף, יש אנשים רבים שעלולים לחוש שמשלוח הודעות ישירות לטלפון הסלולרי או התקנה של אפליקציה ארגונית הינם חדירה למרחב האישי שלהם. במיוחד אם ההודעות על ההדרכות נדחפות מחוץ לשעות העבודה, או גרוע יותר, אם העובד עזב את החברה והוא ממשיך לקבל תזכורות על הדרכות שכבר אינן רלוונטיות עבורו.

על מנת למנוע את המקרים האלה, התייעצו עם היועץ המשפטי לגבי האפשרות לשלוח לעובדים של הארגון לינקים להדרכה באמצעות סמס, בדקו שהמערכת שלכם יודעת להפסיק לשלוח סמס באופן אוטומטי (אפשר להמשיך לשלוח במייל הארגוני) וודאו שזמני משלוח ההודעות למודרכים נופלים במסגרת ימי ושעות העבודה המקובלים.

הדרכת עובדים בארגון באמצעות הסלולרי הינה כלי חזק ונוח מאוד הן לעובדים והן למנהלים רבים. אם תשקיעו את המאמץ הנכון בתוכן ההדרכות ובהגדרת מערכת ההדרכה תקבלו תוצאות טובות, מעורבות גבוהה של העובדים והשלמה איכותית של דרישות ההדרכה שלכם.

 

 

 

רגודו

היי, אנחנו רגודו👋

מערכת הדרכה LMS 3

תומכים בצמיחה של הארגון שלכם

הארגון שלכם צומח והגיע הזמן להדריך את העובדים ולנהל את מחזור ההדרכות. פעמים רבות אנו מגלים שהפתרון שבחרנו פשוט אינו מתאים לצרכים הארגוניים. לעיתים הוא מורכב מדיי, דורש התעסקות אינסופית בניהול או פשוט יקר מדיי.
רגודו נותנת לכם את המענה הכי טוב לצרכים שלכם. המשימה שלנו היא לאפשר לכל ארגון להדריך את עובדיו. אנחנו מספקים חוויית למידה איכותית, פשוטה ונעימה הן למודרך והן למנהל המערכת, וכל זאת במחיר תחרותי ומפתיע.
אנחנו משקיעים מאמץ מתמשך כדי לספק לכם מערכת למידה קלה לשימוש שתיתן לכם מענה לכל מה שאתם צריכים כדי להדריך את העובדים שלכם. נאמר זאת בפשטות, רגודו מאפשרת לארגון שלכם לצמוח.

נשמח להכיר

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף

Skip to content